Žeravica reči Rajka Petrova Noga

O STVARALAŠTVU pesnika Rajka Petrova Noga objavljene su dve knjige: Zbornik „Nek pada snijeg, Gospode“, u izdanju novosadskog „Orfeusa“, u kom su skupljeni radovi s prošlogodišnjeg skupa na Pivskim večerima poezije, posvećenog Nogovom pesništvu, i „Rajko Petrov Nogo – Život i delo“, Branka Stojanovića, u izdanju Književne zadruge Srpskog narodnog vijeća u Podgorici.

Uz ova izdanja, u knjižarama je i nova Nogova knjiga „S mene na uštap“, koju je objavila Srpska književna zadruga. Ovaj „remoar“, po Nogovim rečima, hteo bi da bude žanr u kome se mešaju i prožimaju dnevnici, memoari, sećanja i snovi, ali tako sliveno i stegnuto da se čitaju s pažnjom.

– Tim „memoarima fantaste“ – pre, u vreme i malo posle bombardovanja Srbije – dodao sam i neke svoje besede, tek da se vidi da je moj privatni i javni život od iste tvari. Trudio sam se, kako mi je u prologu, mandarinski preporučio kineski pisac Daba Šon (Da Baš On) da o praznini ne pišem prazno, ni o dosadi dosadno – kaže za „Novosti“ Nogo.

Na pitanje kako podnosi pojavljivanje dve studije o svom delu i životu, Nogo kaže:

– Nakon obimne knjige „Nogova žeravica reči“ (2008), Branko Stojanović je sažeto i pouzdano, kako se nekad pisalo, u tri poglavlja, ispisao svoju britku knjigu u kojoj je meni osobito drag njen polemičan ton. I, najzad, zbornik u kome dvadesetak pesnika iz raznih i neobičnih uglova osvetljavaju ono što sam u ovih pedesetak godina pisao. To mi dođe kao da sam umro, a opet sam živ – dve dobiti odjednom.

Žeravica reči Rajka Petrova Noga | Kultura | Novosti.rs.

Оставите одговор

ЗАВЕТИНЕPress

Лист о занимљивим стварима: против разних саблазни

ДНЕВНИК ПИСЦА

Дневник писца 1873.

НЕОБЈАВЉЕНИ РУКОПИСИ

Понор, провалија, бездан, јаз

(Шк)Арт

Књижевни живот и смрт

МЕЂУПРОСТОР

dans l'espace entre, пространство между, utrymme mellan, ruang di antara , plass i mellom , espaço entre elas, spaco en inter, Zwischenraum

KOGITO KLUB

online izdanje istoimenog veb sajta

Српске Новине >>>>>

Актуелно, кратко - ко врапчији кљун

Белатукадруз

Најважније о Белатукадрузу (алиас М. Лукићу, 1950. - )

КОРЊАЧА

Кључ за одкључавање зарђалих...

ФЛАМИНГОСИ

ФОНД "ЗАВЕТИНА" ПРЕВОДИ ПРЕПЕВИ

UERKA

ДРУГА СРПСКА РЕНЕСАНСА online

ПРВА СРПСКА РЕНЕСАНСА

"Сузовци", лист, (покренут у) пролеће 2007.

Себични музеј

Једна од скривених антологија "Несебичног музеја"

ТРЕЋА СРПСКА РЕНЕСАНСА

Магазин Севераца

С(А)ЛАМА

АЛАЈБЕГОВА

ВРЗИНО КОЛО

Магазин ФАНИКА

Алманах

за живу традицију, књижевност и алхемију, I , 1998.

ПЕСМЕ ИЗ РОМАНА

Бела Тукадруз: ЖУТО ЦВЕЋЕ СА СПРУДОВА СА ПЛАВИМ ЗЛАТОМ

Путеви Србије

Водич за (непо)колебљиве и радознале духом

ПРУГА

„железничка линија 45. упоредника“: Бордо-Лион-Милано-Загреб-Београд- Пожаревац - Мишљеновац - Кучево - прелаз преко Дунава на Ђердапу – Крајова – Одеса

